reklama

Rozprávkový zámok

Herstmonceaux - názov, ktorý má francúzsky šarm a skrýva sa pod ním rozprávkový zámok v južnom Anglicku. Keď som sa k nemu približovala, naozaj som si spomenula na všetky historické romány, ktoré som prečítala a bolo ich dosť. Zámok, ako taký, bol postavený až v polke 15.storočia, ale toto miesto bolo významné už dvesto rokov predtým svojím románskym osídlením. Svoje zaujímavé meno dostalo, keď si saská šlachtičná Idonea de Herst vzala za muža normanského šľachtica Ingelrama de Monceaux a usadili sa tu. Zámok, skoro v dnešnej podobe tu postavil až neskôr, sir Roger Fiennes a jeho rodine patril dlhé roky, ako je to v Anglicku zvykom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: Zuzana Foltánová)


Keď som kráčala po cestičke od hlavnej brány, zámok nebolo vidieť, zato som videla veľmi veľa maličkých králikov a veveričiek, ktoré boli ochotné prísť až úplne k vám a čakali na nejaký oriešok. A po pravej ruke som objavila kupole, ktoré pripomínali hvezdáreň. Nachádza sa tu totiž Observatory Science Centre , ktoré sa ozývalo detským smiechom, pretože tam bolo detí asi zo štyroch autobusov, čo stáli na parkovisku.

Moja nálada bola nastavená na romantický zámok a preto som išla ďalej a čakala, kedy ho konečne uvidím. Vynoril sa spoza zákruty, zaliaty lúčami slnka a chránený hradbou kvitnúcich rododendrónov, bol to takzvaný pohľad pre bohov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Aj vodná priekopa bola ako má byť a tak si vôbec nie je ťažké predstaviť na arkádovom moste cválajúceho rytiera alebo koč s krásnou princeznou ako z historických románov. Celý zámok je obklopený obrovským lesoparkom, ktorý majú návštevníci k dispozícií.

Obrázok blogu

Pohľad na zámok od prístupovej cesty

Obrázok blogu

Cimburie s vlajočkami.

A čo by to bol za zámok, keby nemal vežu.

Obrázok blogu

Táto bola priam ukážková a myslím, že rytier už princeznú zachránil, len mohol ešte upratať rebrík. Keď sa návštevníci spämatajú z toho krásneho pohľadu na hlavné priečelie, začnú podľa plániku objavovať mnoho ďaľších zákutí, ktoré síce nepatria do minulých storočí, ale rozhodne poskytnú dobré služby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Čajovňa, kde sa dá dostať aj mnoho iných vecí ako preslávený anglický čaj s mliekom, čo mimochodom nie je môj obľúbený spôsob pitia čaju. Za zmienku a pohľad stojí aj tento nádherný strom. Mám chuť ho nazvať dub a možno sa aj trafím, ak nie tak nech mi je odpustené, pretože prírodopis nepatril k mojim silným predmetom.

Obrázok blogu

Po tomto chodníčku sa dostanete priamo k zámockej záhrade - Elizabethan Garden, ktorá je oázou pokoja a relaxu.

Obrázok blogu

No nesadnite si!

O záhradách, a hlavne o tých anglických netreba písať, treba ich vidieť a hlavne vnímať celým telom aj dušou. Toľko dobrej energie a pozitívnych vibrácií z krásy, koľko sa dá tu získať, nezískate nikde. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Poďte, zavediem vás do rajskej záhrady!

Obrázok blogu

Tri strážne tuje, ale nebojte sa, vstúpte, ste očakávaní.

Ružová záhrada, posaďte sa prosím, predstavenie začína.

Obrázok blogu

Motýlia záhrada, bola síce bez motýľov, ale boli asi služobne vzdialení a prídu hneď.

Obrázok blogu

Slnečné hodiny, a predstavte si, funkčné !

Obrázok blogu

Shakespearova záhrada. Na tých tabuľkách boli jeho verše, takže mohli ste si prečítať povinnú literatúru na ozaj peknom mieste. K tejto záhrade patrili aj takéto záhadné skrinky, ktoré som sa bála otvoriť, ale nakoniec som tam našla tiež iba úryvky z jeho hier.

Obrázok blogu

Ešte k tým lavičkám. To je taký anglický fenomén, ktorý sa mi veľmi páčil. Na každej lavičke bolo meno niekoho, kto tú lavičku venoval a predstavte si to prekvapenie. Nenašla som v celom južnom Anglicku ani jednu lavičku polámanú, zničenú alebo iným spôsobom poškodenú. Možno preto, že každá niekomu patrila a chránilo ju jeho meno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A toto sú, prosím rododendróny, ktorých sú tu celé aleje, voňajúce a v rôznych farbách.

Obrázok blogu

No a tento anjelik je tu zamestnaný ako dozor, ale poviem vám, že moc sa tu nenarobí.

To je asi všetko a nabudúce sa pozrieme do prastarého opátstva v Battle, ktoré si pamätá Wiliama Dobyvateľa a všetky jeho boje. 

Zuzana Foltánová

Zuzana Foltánová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

blíženec so všetkým, čo k tomu patrí Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu