reklama

Dnes mám rande so svojim mestom...

A pieseň Tublatanky pokračuje ďalej z rádia a ja si uvedomujem ako sa menil môj vzťah k rodnému mestu. Keď som bola mladá, lákali ma diaľky a moje mesto bolo pre mňa príliš malé. Veľmi rýchlo som ho vymenila za veľkomesto, kde to žilo. To moje malé mesto bolo pre mňa zapadákov, kde skapal pes. To isté dnes počúvam od mladých ľudí a v očiach im vidím presne to, čo som cítila v ich veku aj ja. Chcú utiecť do veľkomesta, chcú sa zabávať, chcú kľučkovať medzi preplnenými ulicami, obchodmi a diskotékami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: Zuzana Foltánová)

To moje malé mesto im to však nezazlieva, nebráni im v rozlete. Iba čaká. Čaká, že sa možno vrátia späť, keď budú unavení hlukom, smogom a davmi ľudí na cestách, v obchodoch a v MHD. Možno sa vrátia v pokoji a v kľude vychovať novú generáciu mladých ľudí, ktorí znova budú túžiť po veľkomeste. A tak sa znova rozkrúti kolobeh odchodov a návratov.

Obrázok blogu

Gule z vesmíru nemajú len na Kysuciach.

Obrázok blogu

Coca cola for ever.

Obrázok blogu

Iba peši, prosím! 

Moje mesto je najkrajšie na jar, v lete, na jeseň a aj v zime. Pretože poznám každú ulicu, každý dom, každú cestičku spájajúcu záhradky a ulice. A hlavne poznám ľudí. Každý deň stretávam ľudí, ktorých poznám. Stretávam ich v práci, v obchodoch alebo len tak na prechádzkach. Poznám celé rodiny a ich príbehy. Je v tom niečo upokojujúce, je to istota, je to domov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Jar

Obrázok blogu

Leto

Obrázok blogu


Jeseň

Obrázok blogu

Zima


Je to úžasný pocit, keď sa v nedeľu prechádzate mestom a v priebehu 10 minút neprejde mestom ani jedno auto. Pri fontáne sedia mladé rodiny s deťmi naháňajúcimi holubov a penzisti debatujú o všetkom a o ničom. Teenageri skúšajú svoje umenie na skateboardoch a kolieskových korčuliach a celé je to všetko o takej zvláštnej atmosfére, ktorú vo veľkomestách nenájdete. Akoby sa všetcia poznali.

Obrázok blogu


 Za desať šesť

Moje mesto založil Tomáš Baťa a najstaršia štvrť dvoj, štvor až osemdomkov bola postavená pre ľudí, ktorí boli zamestnaní v obuvníckej fabrike. Domy z červených tehál dali názov celej ulici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Červená ulica

A ešte niečo patrí neodmysliteľne k môjmu mestu aj keď pomaly, ale iste ich vytínajú a mne budú veľmi chýbať. Japonské čerešne. Kvitnú v máji a týždeň alebo dva sú okrasou celého mesta.

Obrázok blogu


" Japonská" ulica

Obrázok blogu

Ale môžu byť aj biele, čo poviete? 

Zuzana Foltánová

Zuzana Foltánová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

blíženec so všetkým, čo k tomu patrí Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu